Årsmöte och vårsånger tisdag 5 mars 2024

Ett 90-tal medlemmar hade infunnit sig till årsmötet på Domkyrkocentrum i snålblåsten, eller ska vi sägas ”vårvindar friska”…?

Yngve Rehnström svängde ordförandeklubban mycket rutinerat. Valberedningens Inger Bohman Gummesson lade fram genomtänkta förslag, som alla gick igenom. Som föreningens ordförande omvaldes Ewa Johansson. Likaså omvaldes styrelseledamöterna Barbro Isaksson, Håkan Rahm och Gunnar Svensson för en period av två år. Rapporterades att de tidigare valda ledamöterna Lisbeth Dahlberg, Anja Hytönen Hugosson och Gerd Irehammar har ytterligare ett år kvar på sina mandatperioder. Ersättarna Staffan Lundberg och Christina Wenander omvaldes också. Valberedningen för kommande år består av Inger Bohman Gummesson och Eva-Lena Reinholdsson.

Efter årsmötesförhandlingarna underhöll Aktiva Seniorers ”Köramellerna” under ledning av suveräne Sven Torstensson med ett knippe härliga vårsånger. Publiken fick sjunga med i ett par av sångerna, och temperaturen steg märkbart i salen. Tänk vad sång och musik piggar upp!

Innan det var dags att samlas vid kaffeborden tipsade Gunnar Svensson om en kommande pubafton och en favorit i repris, nämligen ost- och vinprovning med Joel Löndahl.